8 ukrytych funkcji Power Editor, które powinieneś znać – Blog | lukaszmarczewski.pl

8 funkcji Power Editora, których prawdopodobnie nie znałeś. Opcje te znacznie przyspieszą tworzenie reklam na Facebooka i oszczędzą Twój czas – a przecież czas to pieniądz! Jednocześnie reklamy staną się skuteczniejsze, a ich targetowanie – bardziej precyzyjne.  Ponieważ mało kto wie o tych narzędziach, mogą Ci dać realną przewagę nad konkurencją, która także reklamuje się na Facebooku.

1. Funkcja testowania różnych zmiennych w tym samym czasie

Dzięki tej funkcji nie musisz zastanawiać się, jakie ustawienia reklamy będą najskuteczniejsze. Możesz to sprawdzić. Ustaw dwie różne grupy odbiorców i przekonaj się, która lepiej zareaguje na Twoją reklamę! Facebook zadba, by test był miarodajny i wiarygodny.

Zmienne, które możesz sprawdzać, to: grupy odbiorców, miejsca docelowe czy miejsce wyświetlenia itd. Po kilku seriach testów stworzysz reklamę idealną i skierujesz ją dokładnie tam, gdzie będzie najskuteczniejsza!
Jak przetestować zmienne?

2. Grupowanie reklam przy użyciu tagów kampanii
Tę opcję docenią szczególnie marketerzy, którzy przeprowadzają liczne kampanie dla wielu klientów. Zasada jest bajecznie prosta – każdej reklamie przypisujesz znacznik w postaci tagu. Dzięki temu jednym kliknięciem możesz odnaleźć wszystkie reklamy otagowane tak samo. Już nigdy nie pogubisz się w swoich kreacjach reklamowych – nawet jeżeli tworzysz je w tysiącach!
Jak skorzystać z tagów kampanii?

3. Podział odbiorców na grupy demograficzne
Jeżeli masz dużą i zróżnicowaną grupę odbiorców, nie możesz pomijać tej funkcji! Dzieli ona szerokie grono odbiorców na mniejsze grupy według kryteriów demograficznych, takich jak m.in. płeć i wiek. Dzięki temu reklama jest lepiej dostosowana do odbiorców, bardziej precyzyjna, a przez to – skuteczniejsza.
Jak podzielić odbiorców?

4. „Znajdź i zamień” – szybkie zmiany na dużą skalę
Funkcja „Znajdź i zamień” (Find and replace) działa globalnie. Możesz zdublować lub zmienić nazwę kampanii, reklam lub całych ich zestawów. Zapomnij o podmienianiu każdego słowa z osobna! Od teraz wiesz, jak robić to automatycznie.
Jak użyć „Znajdź i zamień”?

5. Nazwy kampanii – prosta nazwa dla szybkiej identyfikacji
Ta opcja, podobnie jak tagi, pozwala szybko orientować się w licznych reklamach i kampaniach. Możesz nadawać im nazwy – proste i czytelne – dzięki którym każdy z zarządzających stroną łatwo zorientuje się, z którą kampanią ma do czynienia.
Jak nadawać nazwy reklamom i kampaniom?

 

6. Dane nt. skuteczności działań
Funkcja, której powinien używać każdy marketer. Jeżeli chcesz poznać skuteczność swoich działań reklamowych na Facebooku, nie musisz pobierać danych. Narzędzie Power Editor Performance Insights dostarczy Ci informacji o skuteczności kampanii. Tworzy także porównania kampanii, uwzględniając różne kryteria. Dzięki temu Ty wiesz, które z Twoich reklam są skuteczne i możesz tworzyć coraz bliższe ideału kampanie, zaś Twój klient widzi, że jego pieniądze nie idą na marne.
Jak sprawdzić skuteczność kampanii?

7. Zobacz odrzucone reklamy
Narzędzie dostępne w Power Editorze, które jest chyba najbardziej użyteczne, a zarazem najrzadziej używane. Pozwala nie tylko dowiedzieć się, które z naszych kreacji reklamowych zostały odrzucone, ale też poprawić je i opublikować ponownie. Żeby być na bieżąco z odrzucanymi reklamami, możesz dodać ten filtr i używać go regularnie do optymalizacji kampanii.
Uwaga! Jeżeli nie wyświetla się żadna reklama, to znaczy, że wszystko jest w porządku i wszystkie spotkały się z dobrym odbiorem.
Jak zobaczyć odrzucone reklamy?

8. Dostosuj dane z metryki
W metrykach kampanii znajduje się wiele informacji, a Ty potrzebujesz tylko części z nich. Możesz edytować ustawienia domyślne i ukryć dane, które „zaśmiecają” metryki, a zostawić te, które są dla Ciebie istotne. Ty decydujesz, które informacji o kampanii się wyświetlają! W przyszłości zawsze możesz przywrócić widok danych, które ukryłeś.
Jak dostosować metryczkę?

Te niepozorne i mało popularne funkcje dają duże możliwości poprawienia wyników kampanii, ale też przyspieszają pracę, a Tobie pomogą wejść na nowy poziom reklamowania się na Facebooku. Która z tych funkcji wydaje Ci się najbardziej użyteczna? Może przetestujesz którąś z nich przy najbliższej okazji? Czekam na Wasze opinie!

Łukasz Marczewski

Twórca Frool i LeadPRO, internetowych narzędzi, które swoim zasięgiem objęły już pond 14 000 000 ludzi. Ekspert pozyskiwania klientów oraz pasjonat Big Data, psychologii sprzedaży i analityki. To wybuchowe połączenie sprawia, że wiedza przekazywana przez Łukasz jest niezwykle cenna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *