Jak zabić biznes w 5 sekund - Blog | lukaszmarczewski.pl
Jak zabić biznes w 5 sekund
5 (100%) 1 głosów

Ile to dla Ciebie 5 sekund? Co tyle trwa? Dokładnie 1/12 minuty. Tyle zajmie nam uruchomienie samochodu, wyciągnięcie i odpalenie papierosa czy płatność kartą zbliżeniowa w sklepie. Zwracałeś kiedyś dokładnie uwagę na te czynności? Na ich czas trwania? Zrobiłeś pewnie wszystko na automacie i nawet nie pamiętasz, kiedy to robiłeś…

Prawda jest taka, że przez te 5 sekund jesteś w stanie “położyć” swój internetowy biznes, stracić wszystkie zainwestowane środki i zniweczyć cały zainwestowany czas! Zmarnować cały swój wysyłek w to co robiłeś ostatnie miesiące, tygodnie czy nawet lata. O co chodzi? Realy?

Tak, chodzi o to, że Twój klient w ciągu 5 sekund ocenia Twój internetowy biznes. Wchodzi na stronę, widzi Twoją witrynę i głowie podejmuje decyzję, czy wie na czym polega Twój biznes, czym się zajmujesz i co ewentualnie sprzedajesz. To wszystko w ciągu 5 sekund. To właśnie te 5 sekund decydują o Twoim być, albo nie być. Jeśli go zachęcisz to będzie szukał dalej. Jeśli nie to to uzna, że Twoja witryna jest “za trudna” i wypadasz z gry. Pójdzie na inną stronę i jego pieniądze dostanie ktoś inny.

Jakiś czas temu wpadło mi ręce bardzo ciekawe narzędzie. Nazywa się 5secondtest czyli 5 sekundowy test i o tym Ci dziś opowiem. Jest to narzędzie, dzięki któremu w łatwy sposób możemy pokazać dowolnie zdefiniowanej grupie docelowej naszą stronę przez dokładnie 5 sekund. Po tym czasie mają odpowiedzieć na pytania, które automatycznie zobaczą. Możemy zadać własne pytania lub wybrać jakieś ze standardowych. Grupę docelową możemy sobie dowolnie zdefiniować – narodowość, wiek, płeć (nie wiedzą, że jest więcej niż 2;) ) i wszystkim tym ludziom pokazać Twoją stronę. Jak to zrobić? Już pokazuję.

Musimy się zarejestrować i zobaczymy wtedy taki ekran.

W lewym dolnym rogu klikamy “Create a new test” i w następnym ekranie wybieramy “Five second test”. Widzimy taki ekran:

Wpisujemy test name i project name, tak aby łatwo nam było odnaleźć test. Koniecznie wybieramy “Test language” na Polish – polski, chyba, że działasz na innym rynku więc dowolny, potrzebny Ci język.

W “Instructions” wpisujemy zadanie dla oglądającego np. wyobraź sobie, że zamawiasz wakacje na tej stronie internetowej. W “Design” umieszczamy plik ze zdjęciem naszej witryny. Oraz wpisujemy lub wybieramy pytania.

Jakie dać pytania? Moim zdaniem najważniejsze – “O czym była strona?”, “Jaki produkt oferowany jest na stronie?”. Reszta w zależności od potrzeb. Pytania musimy wpisać po polsku inaczej użytkownicy będą widzieli je w oryginalnej wersji – po angielsku. Jeśli wszystko poprawnie wpisaliśmy wybieramy “Save and continnue”.

W następnym kroku wybieramy grupę odbiorców.

Możemy zapłacić i zlecić dowolnie zdefiniowanej grupie odbiorców. Od właścicieli programu na początek otrzymujemy 50$ więc niewielkimi kosztami możemy zlecić to na “zewnątrz”.
Drugą możliwością jest wygenerowanie linka i wysyłanie go np. znajomym. W tym samym miejscu będziemy widzieć wszystkie wyniki – zakładka “Test results”.

Co dzięki temu mamy? W łatwy sposób przetestujesz szablon swojej witryny, czy prawidłowo kojarzy się grupie odbiorców. Zobaczysz, czy ludzie prawidłowo oceniają co można kupić na tej stronie.
Jeśli jest wszystko ok to bardzo dobrze, jeśli jednak ludzie nie wiedzą o czym jest witryna i co sprzedajesz, to raczej większego biznesu nie zrobisz. Jeśli się szybko nie dopasujesz – wypadasz z gry.

Łukasz Marczewski

Twórca Frool i LeadPRO, internetowych narzędzi, które swoim zasięgiem objęły już pond 14 000 000 ludzi. Ekspert pozyskiwania klientów oraz pasjonat Big Data, psychologii sprzedaży i analityki. To wybuchowe połączenie sprawia, że wiedza przekazywana przez Łukasz jest niezwykle cenna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *